Certifiering

Idag har jag skickat in allt arbete jag har gjort för att certifiera mig som Feng Shui-konsult och det var rätt mastigt. Detta har jag gjort:
 
 
* En konsultation på ett hem med "vanlig" konsultation plus en Flying Stars och en Eight Mansions. Flying Stars räknar ut husets energi utifrån när det är byggt och där kan man också se hur huset påverkar de som bor där, och vilka åtgärder som behöver göras. I Eight Mansions räknar jag ut vilka riktningar som är de bästa för varje familjemedlem och kan utifrån det rekommendera vilket rum i bostaden som passar respektive familjemedlem bäst och i vilken riktning deras säng bör placeras
 
 
* En konsultation för ett företag
 
 
* En konsultation på en trädgård
 
 
* En konsultation på en allmän plats
 
 
För dessa konsultationer gör jag sedan en dokumentation som är på ca tio sidor där jag tittar på läget, hur omgivningen påverkar huset/företaget/platsen. Sen ser jag på hur chiflödet ser ut, hur det är med kraftpositioner, balans mellan yin och yang, balansen mellan de fem elementen, tittar på de olika baguaområden och ger förslag på åtgärder på alla nivåer.
 
 
* Jag har skickat in tre bilder från olika inredningstidningar där jag
- på en bild bryter ner minst 20 saker i de fem olika elementen tex om där finns en gul järnlampa blir det eld=lampa, trä=materialet dvs bomull (fast i en del litteratur hör naturmaterial till jordelementet) jord=färgen dvs gul
- på en bild beskriver jag vad som är i obalans och förslag på åtgärder för att balansera
- en bild där jag tycker att det är bra Feng Shui
 
 
* Jag har hållt en föreläsning om Feng Shui som jag dokumenterat
 
 
* Slutligen har jag gjort en bedömning av mina Feng Shui kunskaper och beskrivit hur mina planer kring Feng Shui ser ut för framtiden.
 
Mastigt, men roligt har det varit att göra klart alla uppgifterna, och en härlig känsla när allt nu är klart och läggs i kuvert för att skickas in för bedömning. Håll tummarna att jag får godkänt ;)
       
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Håller båda tummar och tår :)

Svar: Tack ;)
None None

2012-11-15 @ 12:45:31
URL: http://maskrosmamman.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Håller tummarna för dig! Det kommer att gå bra!
Kram Carola

2012-11-15 @ 23:01:39
Postat av: Marie

Hej!
Så klart du får godkänt! Du är så fantastiskt duktig och engagerad!
Varma hälsningar från Marie E

2012-11-16 @ 11:23:57
Postat av: Åsa Gunnerek

Det fixar du!

2012-11-18 @ 00:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0