Husvisning igen ;)

Vi tittar vidare och letar efter det hus som passar oss. Det är ingen brådska, utan det får ta den tid det tar att hitta det där huset som känns som hemma - En oas att längta hem till, ett tidningsurklipp jag har satt upp på mitt kylskåp.


Detta hus ligger på landet utanför Kungsbacka, med två sjöar på gångavstånd.










Köket är helt nybyggt, men om vi skulle köpa det skulle jag ta bort en av de två kyl/frys, för så mycket utrymme behöver inte vi. Vår frys idag är inte ens halvfull men då vi bor i en hyresrätt kan jag inte ta bort det och skaffa en som är bättre anpassad efter våra behov.





Och här får man ta bort knivarna som hänger på väggen. Det är direkt olämpligt enligt Feng Shui att ha sådana saker framma. Det ger vass energi, sk Sha Chi och knivar ska döljas, antingen i ett knivblock eller i en låda. Direkt utgång från köket ut till uteplatsen gillar jag, och dessutom en fantastisk utsikt ner mot en av sjöarna




Öppen spis med kassett är bra för uppvärmning







Utsikten från tomten ;)





Tomten är ganska så stor och skulle passa oss både människor och katter perfekt :)





Badplats vid en av sjöarna som ligger en kort promenad bort





En annan badplats, och här kan jag tänka mig att man kan åka skridskor på vintern också. Man ska ju kunna njuta av sin närmiljö vid alla årstider.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Och jag håller tummarna igen:)

Det ser väldigt fint ut!

Marie

2012-05-12 @ 16:51:28
Postat av: Geta

Verkar väldigt härligt! Lycka till!

Agneta

2012-05-12 @ 19:13:18
URL: http://getasvind.blogspot.com
Postat av: Helena Sannevik

Vilket fint hus!

Lycka till!

Helena.

2012-05-13 @ 18:36:20
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0