Hjälp med att rensa

Jaha, då har jag fått hjälp med att rensa igen. Det jobbigaste med halvvuxna kattungar är att de är väldigt nyfikna av sig och vill gärna hoppa upp på allt och undersöka allt. Då åker det saker i golvet titt som tätt. Förra veckan åkte en glasskål ner från en hylla.


Vid halvfemtiden i morse vaknade jag av världens krasch. Det kom från badrummet och när jag kom dit mötte denna syn mig


 

Den busigaste av kattungarna, som nu är någonstans mellan nio och tio månader försökte hoppa upp på den översta hyllan, som dessutom inte satt fast så bra och brak så åkte allting ner. Glassplitter och snäckor överallt.

 

Det som var lite roligt ändå mitt i alla bedrövelse, som jag stängde dörren om och bestämde mig för att ta hand om när det var dags att gå upp på riktigt, var att i förrgår läste jag en utmaning där en av frågorna var hur många ljuslyktor man hade hemma (många kvinnor samlar ju gärna på ljuslyktor) så jag räknade efter och insåg att jag hade alldeles för många. Till saken hör att jag sällan tänder ljus av två skäl, dels för att det måste vara säkert för katternas skull men också för att när dottern var liten var hon rädd för eld och att det skulle brinna på natten så jag slutade tända ljus på kvällarna för hennes skull, och har inte riktigt kommit igång med det igen, trots att hon numera inte säger något om det.

 

Så jag konstaterade att jag har fler ljuslyktor än vad jag behöver och att jag kanske skulle ta och sortera bort några av dem, som mest stod som prydnad. I kraschen där glasvas trillade omkull, glasburkar åkte ner och andra sköra saker var det bara tre saker som faktiskt gick sönder - och alla tre var olika ljuslyktor ;))



 

Så man kan ju se det från den ljusa sidan och konstatera att lilla Saga hjälpte mig att rensa bort sådant jag inte behöver ;)))

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha!! Ja katter är bra när det kommer till att rensa ömtåliga saker som står i vägen. ;)

2012-05-17 @ 17:36:55
URL: http://helenamnet.blogspot.com
Postat av: Helena Sannevik

Ja tänk så mycket onödiga saker man har, funderade över detta när jag städade husvagnen igår, där finns bara det som vi behöver. Har rensat ut allt onödigt, skåpen är ganska tomma tycker maken.. men allt vi behöver finns. Ska fortsätta göra det samma i huset också..

Tack för fina tips, Helena.

2012-05-18 @ 08:59:45
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Ja, visst kan vi lära oss mycket av vad som egentligen behövs genom att bo på liten yta ett tag, som i husvagn, på båt, i sommarstugan. Sen kan man ofta se på sitt vardagshem med helt andra ögon :)

2012-05-18 @ 20:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0