Kärlek

Det här är vad jag har brevid mig när jag sitter och bloggar ;)


På mitt lilla, lilla skrivbord (ett nytt står på önskelistan, gärna ett i äldre stil och vitt) får det plats två stycken katter

 

 

Den lilla tvättar den stora, som spinner högt av njutning (så rogivande och en så skön start på dagen)

 

 

Efter en stund tar hon en skutt från skrivbordet över till soffan, där en av hennes syskon ligger och då börjar ett riktigt tvättkalas då de båda två ska tvätta den andra, och de tvättar frenetiskt

 

För att sedan somna om igen, tätt ihop



 


En gammal bild på min hund som är död sedan två år tillbaka. Han såg sig själv som dotterns beskyddare och vaktade gärna hennes vagn när hon var riktigt liten.


Igår kom dottern hem, efter att ha varit hos sin pappa i två veckor så det är snart dags att väcka henne och baka scones till frukost, innan vi bestämmer vad denna dag ska innehålla. Kanske jag äntligen kommer till skott och tar fram symaskinen och lagar några saker som har hängt i en evighet. Det är ganska lätta, och snabba, insatser som krävs, men ibland är jag expert på att skjuta upp saker, fast jag säger till mig själv att jag lägger mycket mer energi på att tänka på vad jag ska göra än att faktiskt göra det. Jag har förberett genom att ställa fram symaskinen i köket tillsammans med syskrinet. De fyra plagg som ska lagas hänger framme och det är egentligen bara en söm här och en söm där som krävs, så idag ska det bli gjort. Det känns ju så gott när jag är klar med sådana där surdegar som följt mig ett tag, och som jag skjutit upp att göra alldeles för länge! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0