Glädje

Igår jobbade jag, trots att det egentligen var min lediga dag. Jag fick en förfrågan om att göra något som jag tycker är så roligt, så självklart tackade jag ja :)


Jag jobbade med en arbetsgrupp på 30 personer hela dagen. Målet är att de ska fungera bättre som grupp och jobba bättre tillsammans. Jag har för några år sedan certifierat mig hos en av världens främsta forskare inom gruppsykologi och grupputveckling, och det är så roligt att arbeta med grupper. Planeringen för dagen bestod i att de fick lära känna varandra lite bättre, främst hur de fungerar i arbetssammanhang. De fick göra olika övningar under dagen för att klargöra sin vision och sina mål.


Jag älskar att arbeta med sådana uppdrag, och skulle kunna tänka mig att göra det på heltid, även om det tar mycket energi att genomföra en sådan dag.


Är det någon av er läsare som är intresserad av att ha en dag med era anställda för att skapa mer effektiva arbetslag så hör gärna av er för mer information. Min mailadress är [email protected]


När dagen var slut fick jag en superfin bukett tulpaner som nu tronar på mitt köksbord


 

Tulpaner är en favoritblomma vid denna tiden på året. Det enkla är ofta det vackraste, och rosa är en favoritfärg. En enkel bukett blommor i en enkel glasvas - det behöver inte vara krångligare än så för att lysa upp ett helt rum. Mitt kök går i ljusa natrufärger som beige och vitt med grågröna trämöbler. Tulpanerna ger både trä och eldenergi till köket och får rummet att kännas mer levande.


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

den tulpanvasen har jag oxå.

och jag köpte en bukett till mig själv idag - orange.

vad har du att säga om att jag älskar orange och avskyr blått?

har fått för mig att jag inte gillar blått för att jag inte gillar människor... kan det vara så?

och varför i så fall så förtjust i orange?

kram och tacksam för svar :)

2012-03-15 @ 17:09:06
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Visst är det en bra, funktionell och prisvärd vas :)



Varför vi dras till vissa färger och varför vi inte gillar andra kan bero på många olika saker. Inom Feng Shui kan man också se vilket element som har störst genomslag i vår personlighet och ofta dras vi till färger som antingen är representativa för vårt dominerande element, eller också till det som vi behöver omge oss med för att balansera elementen.



Att blå färg skulle höra ihop med att tycka om människor har jag aldrig hört förut. Tvärtom brukar man säga att varma färger underlättar samvaro, och i ett samtalsrum skulle tex beige vara en bra färg.

2012-03-16 @ 12:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0