En nedkopplad kväll

Inspirerad av boken Nedkopplad jag lånade på biblioteket i veckan där hon skriver om en effekt av att leva utan teknik ett halvår var att familjen kom varandra närmare, pratade mer och började umgås med varandra istället för att sitta framför varsin skärm, ville jag ha en nedkopplad kväll tillsammans.

Fredagsmys är väl något som de flesta familjer har nuförtiden men vad innebär det egentligen? Hos oss, som hos så många andra blir det tacos framför tv:n där vi ser en film eller något annat och när vi ätit upp maten tas godiset fram.

Igår kväll började likadant, tacos, Simpson på tv men sen kände jag att "nej nu stänger vi av". Datorn stängdes av så vi slapp höra surret, tv:n stängdes av och det blev tyst. Vi fick en helt annan möjlighet att prata med varann om allt möjligt. Men helt enkelt var det inte. När varken dator eller tv fick användas letade dottern febrilt efter min i-phone men den hade jag lagt på en annan plats än den brukar ligga.

Vi hade en jättemysig kväll och la osa tillsammans på sängen och pratade tills jag somnade. Märks att vi blivit äldre ;)


Kommentarer
Postat av: Sannalitens.se

En liten fråga; Har du testat ögonfransförlängning någon gång? I så fall, funkade det och vilket märka var det? Kram!



Ps. Vill du göra bloglovinbyte så lägg till mig här; http://www.bloglovin.com/sv/blog/2681438/sannalitensse och skriv vilken följare du blev så följer jag dig direkt! Sicka gärna med din länk också :)

2012-03-10 @ 15:41:57
URL: http://Sannalitens.se
Postat av: balansilivet

Nej jag har aldrig testat ögonfransförlängning och kommer nog inte göra det heller :)



följer dig gärn via bloglovin

2012-03-16 @ 12:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0