Trött på att köpa

Efter ridtävlingarna idag mötte jag upp med två vänner som fikade i närheten. Som vanligt flöt samtalet på med samtalsämnen om mängder med olika saker.


En av tjejerna säger, ganska förvånad själv, att hon var trött på att handla, trött på att gå i affärer och inte ens inredning lockade henne längre och det har varit något hon varit väldigt intresserad av tidigare och hade ofta köpt något nytt när man kom på besök. Nu sa hon att hon har det hon vill ha och att shoppa var inte roligt längre.


Jag känner igen mig väldigt mycket i hennes tankar men vi har inte pratat om det direkt tidigare, men jag tycker jag märker det mer och mer - många har tröttnat på köpandet.!


Det är andra värden som är viktigt. Jag vet inte om det är något som ligger i tiden just nu, eller om det är vi som kommit upp i 40-årsåldern eller mer som känner oss mätta på allt shoppande och den mängd varor som erbjuds överallt. Troligen en kombination :)


Upplevelser, fritidsintressen, socialiera med andra tror jag lockar mer än ännu fler prylar. Något som tilltalar mig mycket med ridningen är hur ett gemensamt intresse går över alla åldersgränser. I helgen har jag spenderat mycket tid med människor från 15 till 74 år. Jag har dessutom tillbringat hela helgen utomhus, fått mycket sol (och iskalla vindar) och gosat med min favorithäst. En helg som inte kostat mig några pengar alls men som har gett mig enormt mycket!





Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

just ålder och prylmättnad tror jag på. och det är bara att vara tacksam och njuta.

dags för nya värden att komma i fokus.

för min del har det blivit att jag startat en förälskelsekampanj! i mig själv.

tycker det är på tiden. 48 år snart och 32 av de åren har jag ägnat åt att inte tycka om min kropp.

kram från dalsland//

2012-06-04 @ 06:17:30
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: balansilivet

En förälskelsekampanj i sig själv - så härligt det låter!! :))



Och vad många det är som delar din upplevelse, att inte tycka om sin egen kropp. Vad händer med en själv och man matar sig med detta självförakt? Tänk vad många kvinnor som någonstans där i tonåren "förstår" att de inte duger som de är, att de borde se annorlunda ut och där grunden till att inte tycka om sin kropp läggs. Jag hoppas att du lyckas med din förälskelsekampanj (vilket härligt ord :)) och sluter fred med din kropp! Kram

2012-06-04 @ 12:55:37
Postat av: yasmine modell mamma och fru

Allt bra? kraam

2012-06-04 @ 15:38:47
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: GABYSWEDEN - SWΔG

shit vad häftig blogg du har!

allt bra annars? :)

2012-06-04 @ 17:21:40
URL: http://gabysweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0