Utrensat

Häromdagen passade jag på att rensa i kylskåp och skafferi och slänga bort sådant där bäst-före-datum redan varit. Även om jag förvarar ganska lite saker, så händer det att en del saker blir använt så sällan att det hinner bli gammalt.
 
 
 
Jag rensade även bland de fåtal flaskor jag har i mitt "barskåp". Jag dricker alkohol så sällan så den här flaskan innehöll numera ett grumligt, oidentifierbart innehåll som hälldes ut.
 
 
 
Nu finns där bara kvar en flaska likör, som är oöppnad. I ett svagt ögonblick på en utlandsresa köpte jag en flaska och tänkte att jag skulle blanda exotiska dringar. haha. Det flaskan skänker jag vidare till någon som kanske tänker öppna den. Det finns även en liten flaska konjak (som jag använder när jag flamberar, en halv flaska gin och en halv flaska Bacardi Razz. Ingen av dem har blivit öppnad på länge men kanske det blir en liten sommardrink med hallon någon sommarkväll ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0