Storrensning

Oj, vad jag har rensat i helgen :) Detta har numera lämnat mitt hem:
 
 
* En kofta som jag sällan använde
 
 
* En kjol och två klänningar
 
 
* En tunika
 
 
* Sju böcker
 
 
* Tre filmer
 
 
* En ljusstake och en takljuskrona i smide (när jag tände alla ljusen blev det för ljust, och inte så mysigt som jag hade tänkt)
 
 
* En stråväska
 
 
* En fejkblomma (katterna äter upp de riktiga så för att ändå få lite växter får det bli konstgjorda, men denna gillade jag inte)
 
 
* Oöppnat pysselmaterial
 
 
* Gamla handtag till köksskåpen som blev kvar när jag bytte för ett bra tag sen
 
 
* Trådbackar från IKEA som jag hade i min garderob tidigare men som nu är överflödiga
 
 
Jag rensade även i trädgården:
 
 
* En fotskrapa som inte var tillräckligt stabil
 
 
* Sju krukor, varav en i zink med en pyramid på som aldrig stod kvar. Åh så irriterande :(
 
 
* Ett fat
 
 
* En spaljé
 
 
Sen tog jag även en tur upp på vinden och sorterade bort en hel stor svart plastsäck med saker, mest papper från min psykologutbildning som jag nu släpper taget om. Vill jag veta något av det som står där finns det massor av litteratur att köpa eller låna :)
 
 
Det har även kommit in litegrann :) Igår var jag och köpte dynor till nya trädgårdsmöblerna. Fyndade på rea :) Egentligen är det ju nu man ska handla saker till trädgården då det mesta reas ut. Jag vill även ha några nya krukor, en ny parasollfot (den jag har är helt värdelös och klarar knappt att hålla parasollet), ett planteringsbord och en trädgårdsbåge för att markera ett nytt trädgårdsrum där fina växter kan klättra. Åtminstone krukor och parasollfot har jag sett till reapriser. De andra sakerna har jag sett sådana som jag gillar, men tänkte vänta ett tag och se om det blir rea på dem också :)

Kommentarer
Postat av: Irene

Härligt!!
Haha, jag känner igen det där med handtag ;-)

2012-07-31 @ 15:52:16
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: Carola J

Hej!

Jag ska också rensa ut en del här hemma under min semester. Började den igår så jag har tid.

Försöker att komma ner i varv, inte så lätt då det var fullt upp på mitt jobb ända in i det sista i fredags em.
Ja det är nu man ska handla och fynda. Själv köpte jag en fin linneklänning till halva priset förra veckan.
Följer din blogg och har följt den under din semester. Du har så intressanta tankar.
Ha det så bra!

Kram Carola i Arboga

2012-07-31 @ 19:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0