Naturlig enkelhet

Jag är så glad att jag i mitt badrum har två små fönster. Dels ger det ett fint ljusinsläpp och dels går det att släppa in ny luft i badrummet.
 
 
Tidigare hade jag en kruka med en blomma i varsitt fönster, men då det försvårade att öppna fönstren samtidigt som det stal ljuset, har jag nu tagit en enkla dekorationer från naturen istället.
 
 
 
 
I det ena fönstret har jag några runda, släta stenar, några snäckor vi plockat med oss från en strand i Italien samt en bit drivved jag hittat på en strand i närheten.
 
 
 
 
I det andra fönstret ligger en stor snäcka och ett par ljusstakar med doftljus i. De tänder jag både när jag badar och ibland när jag duschar (men då får nyfikna katter stanna på andra sidan dörren).
 
 
Att ta in saker från naturen är både ett enkelt sätt att dekorera, och något som höjer chi enligt Feng Shui. Ute i naturen finns det massor vi kan använda inomhus (eller i trädgården). Det är bara fantasin som sätter gränser vad man kan använda det till.
 
 
Vackert på en ett enkelt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0