Mjukstart

När det är dags att gå tillbaka till jobbet igen, efter en semesterperiod är det lika viktigt att starta lugnt, som det är att varva ner lite innan semestern. Att köra på för fullt igen direkt när arbetet börjar mår inte kroppen bra av.
 
 
Jag började arbeta igen idag, och jag har ett bra jobb på så sätt. Att arbeta inom skolan och arbeta när varken elever eller lärare finns på plats, innebär tid för planering, reflektion, rensa bland papper, sortera, organisera, läsa litteratur och det är precis så jag kommer tillbringa mina första två arbetsveckor - och sen har jag ytterligare en veckas semester, då jag ska på ridläger, innan höstterminen kickar igång.
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har de senaste åren både startat och avslutat min semester mitt i en arbetsvecka, för att få mjukt avslut, men framförallt mjukstart igen. Det är ljuvligt skönt att inte jobba en hel arbetsvecka efter att ha varit ledig flera veckor och jag hinner "varva upp" i lagom takt.

Svar: Det är en jättebra idé om man har ett jobb där det är full fart direkt, börja arbeta på torsdagen så är det bara två arbetsdagar innan helg. För mig är det aldrig mer än två arbetsdagar i följd sen jag gick ner till 80% och valt att vara ledig onsdagar :) Det bästa jag gjort!
None None

2012-07-30 @ 18:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0