Att ta risken

Att skratta är att TA RISKEN att verka dum
Att gråta är att TA RISKEN att verka sentimental
Att ta kontakt med någon annan är att TA RISKEN att bli engagerad
Att visa känslor är att TA RISKEN att visa sitt rätta jag


Att visa upp sina ideér och drömmar inför andra är att TA RISKEN att förlora dem
Att älska är att TA RISKEN att inte bli älskad tillbaka
Att leva är att TA RISKEN att dö
Att hoppas är att TA RISKEN att bli besviken
Att försöka är att TA RISKEN att misslyckas


Men RISKER måste tas, eftersom den största faran i livet
är att aldrig våga TA RISKEN
Den som aldrig TAR RISKEN, gör ingenting, har ingenting och är ingenting


Kanske undviker man lidande och sorg,
men man kan helt enkelt inte ta lärdom, känna, förändras, växa och leva utan att TA RISKER


Fjättrad av sin övertygelse blir man en slav, till priset av sin frihet
Bara den som TAR RISKEN är fri


 

Våga ta steget att följa dina drömmar!


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

jag tycker också det är viktigt att våga ha tråkigt.

våga följa ett gott och bra mönster som främjar hälsan t ex.

våga ha tid till ingenting. man måste inte fylla på hela tiden utan också låta saker rinna av långsamt.

och ibland måste man riskera att sätta tvärstopp - det är också att våga.

när det blir för mycket - när livet bygger på med för mycket för fort.

TACK för en god eftertanke du skänkte mig så här i arla morgonstund.

ps! har varit vaken i två timmar. njuter :)

2012-01-07 @ 07:45:27
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: balansilivet

Visst är det skönt att vara vaken tidigt, medan resten av världen sover :) Min katt väckte mig vid sextiden, och sen har jag legat i sängen och läst. Skönt!



Visst är det så att vi idag sällan tillåter oss att ha tråkigt. Barn idag vet knappt vad det är. Det finns alltid något att sysselsätta sig med. Och att våga att säga NEJ tror jag är superviktigt. Våga lyssna till sig själv, sin egen kropp och vad man själv behöver och inte agera utifrån vad andra tycker och tänker.

2012-01-07 @ 08:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0