Tacksam!

Idag håller jag själv kurs hela dan och när jag kom på morgonen gick jag till cafeterian för att köpa en kopp te. Under helgen har en förkylning blossat upp och jag behövde något varmt för halsen.

När jag står där inser jag att plånboken är helt tom. Inte en enda liten krona ligger där och skramlar. En kopp te kostar bara fyra kronor, som känns som ett för litet belopp att använda kortet till, och de tar inte heller kort så den tanken kan jag snabbt släppa.

Jag frågar om jag kan ta en kopp te och betala efter lunch vilket jag får ok för. Då kommer en städerska in och betalar mitt te! Så gulligt tycker jag och blir jätteglad. En för mig helt okänd person hjälper mig genom att betala för mig. Jag blir glad, hon blir glad över att kunna göra något gott för någon annan.


Tänk vad lite det behövs egentligen för att sprida glädje ;)


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

så värmande för både själ och hjärta.

och hals.

krya på dig :)

2012-02-06 @ 11:15:31
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: Soli

Vad glad jag är för att ha hittat din blogg. Så många kanoninlägg som för mitt liv i den riktning jag vill. Jag länkade till dig idag i min blogg och skrev av en bit av ett inlägg (inlägget var så klokt), men som sagt jag länkade till dig. Tycker du att det var dumt gjort (att skriva av dig) så hör av dig så tar jag bort det. /Soli

2012-02-06 @ 17:11:22
URL: http://livetliteenklare.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Jeanette: Ja, ibland behövs det inte mycket för att värma i hjärtat :)



Soli: Vad roligt att du har hittat till min blogg, och jag blir bara glad att du länkat till mig! Vilken fin blogg du har som jag kommer följa framöver ;)

2012-02-06 @ 19:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0