Sjuk av oro

Den hemlösa lilla kattmamman jag tog hand om i höstas har varit hos veterinären och blivit kastrerad, men hon har inte återhämtat sig så som hon skulle göra, så nu är jag så orolig.


Hon har inte kommit igång med att äta eller dricka sen operationen, och det är även svårt att få i henne den smärtstillande medicinen de skickade med. Idag har jag varit tillbaka hos veterinären och fått en spruta i nacken istället för att spruta in medicinen i munnen. Jag har även köpt dyr mat som är extra näringstät, men då hon inte äter något alls spelar ju inte det någon roll.


Om jag inte får i henne mat under kvällen måste hon tillbaka till veterinären i morgon förmiddag för att tvångsmatas. De sa det att det är inte bra för katter att vara utan mat. De går då in i något som kallas för anorektiskt tillstånd där de tappar all matlust och det kan vara mycket svårt att få dem att börja äta igen. Då måste de tvångsmatas en gång i timmen.


Puh, så just nu går all min kraft och energi åt att ta hand om henne, och bloggen blir lite lidande.

Kommentarer
Postat av: Inger

Håller tummarna för att allt skall ordna sig med kattmamman och att hon börjar äta igen.

2012-02-22 @ 21:12:53
Postat av: Lilla Jag

Testa att sätta en liten klick mat på nosen med en sked så katten tvingas slicka bort det. Håll sedan skeden nära munnen när katten börjar slicka bort maten. Detta funkade när min katt var sjuk! Lycka till ;-)

2012-02-22 @ 21:52:06
Postat av: Helena

Hoppas allting går bra för henne!

2012-02-22 @ 22:49:17
Postat av: Marie

Oj Oj så tråkigt. Jag håller också tummarna för att den lilla katten hämtar sig snart!

Marie

2012-02-23 @ 09:47:57
Postat av: Anonym

Hej!

Jag hoppas att katten börjar äta snart och blir bättre! Det är så hemskt när djur är sjuka. Har själv 2 katter.

Carola i Arobga

2012-02-23 @ 14:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0