Vintermys

Denna helgen har vi haft riktigt vintermys, både ute och inne. Vi har massor med snö ute och igår när solen sken tog vi med oss alla katter ut i den orörda snön i trädgården. Oj, vad vi skrattade! En katt vägrade gå ut överhuvudtaget och stod i dörren med ena tassen lyft, en annan gick ut en stund för att sedan snabbt återvända in och lägga sig på fårskinnet innanför dörren, men av dem älskade snön, sprang runt som en tokig och jagade snöflingor.
 
 
Efter det äventyret tog vi det lugnt med en matinéjulfilm, Polarexpressen. Tecknade barnfilmer kan vara så mysiga :)
 
 
Söndagen har fortsatt i samma lugna, mysiga takt. Här gör vi jul i lagom tempo och idag blev det lussekattsbak
 
 
 
 
Åh så goda dem blev med ett glas julmust. I år har jag släppt på alla måsten inför julen och det jag hinner med och har lust att göra räcker gott. Jag har inte fått upp någon krans på dörren, men nästa helg tänkte jag bege mig ut i skogen och plocka enris och om jag har lust blir det en krans, om inte blir det enris i en kruka ;)
 
 
En annan decembertradition som vi har ägnat helgen åt är att gå igenom foton från året och välja ut tolv stycken som vi gör en egen kalender av. Detta blir en av bilderna
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0