Bli klädsmart

Idag blev det en sväng in till stan iallafall, fast inte för att titta i affärer, utan för att träffa en vän och äta lunch, men på väg från restaurangen till bilen tittae jag in i ett par av mina favoritaffärer. I en av dem prövade jag en v-ringad klassisk cashmeretröja i en fin gråblå färg, som passar perfekt till mina ögon (att upprepa sin ögonfärg i en topp är ett bra klädtips då det förstärker ögonfärgen och gör det lättare för andra att möta dig i en konversation). Jag fingrade på den rätt länge då den var så ljuvligt skön, men trots rea kostade den fortfarande en bra slant så till slut la jag tillbaka den på hyllan. Nu när jag kommit hem är jag inte säker på om jag gjorde rätt eller inte. Jag kom och  tänka på en lista över 18 saker som ger verklig stil som jag klippt ut från en tidning och satt in i min inspirationspärm:
 
 
1. Stilettklackar (Ja, det är snyggt om man kan gå ordentligt i dem, men inget för mig!)
2. Underklänning. Bra att ha så att klänningar inte fastnar i strumpbyxorna.
3. LBD, eller den lilla svarta. Garderobens stöttepelare. I en enkel modell passar den både till vardag och till fest beroende på vad man väljer att ha till
4. Pennkjol, svart, smal, snäv med kort sprund bak. (En klassiker, men inget för mig)
5. Finstickad kofta i den bästa kvalitet du har råd med. Den kan användas helknäppt som en topp, ha den över ett linne, under en kavaj, antingen slät eller pärlbroderad. (Här kan jag tänka mig en i cashmere)
6. Bastoppar, som kan användas under en klänning, under en stickad kofta, en kavaj, flera i lager-på-lager. (Snyggt och användbart)
7. T-shirtbehå. Om man använder trikåtoppar är det en jättebra behå, gärna en hudfärgad så syns den inte alls
8. Noppmaskin. Alla stickade tröjor, oavsett kvalitet, blir noppiga någonstans. Då är denna apparat kanonbra
9. Tät strumbyxa i svart, funkar till allt
10. Vita converse. Klassiska och ursnygga till jeans (Finns även i fina färger. Jag har tre par; ett par grå, ett par röda och ett par rosa. Dottern har ett par vita, och vi har samma storlek så vi kan använda alla)
11. Skovårdsset - som används! Att köpa skor utan att ta hand om dem är som att kasta pengar i sjön.
12. Klassisk kavaj. (Idag såg jag precis en sådan marinblå ullkavaj med emblem som jag vill ha, inte på rea, och tyvärr bara i små storlekar kvar)
13. Jeans. Ett par raka jeans i en mörk tvätt är klassiskt och alltid snyggt
14. En vit skjorta, eller blus, beroende på vilken stil som passar bäst. (jättesnyggt med ett par jeans, vit skjorta och vita Converse)
15. En snygg väska i skinn i en basfärg som svart, brunt, kamel
16. Stor sjal i ett lätt, tunt material gör den flexibel och fungerar både till kappan och att svepa in sig i soffan
17. Skinnjacka. Beroende på personlig stil fungerar en mc-modell, pilotjacka,mockakavaj
18. V-ringad tröja i bra kvalitet
 
 
Tröja V-ringad lång

Kommentarer
Postat av: Carina S

Köp den.

2012-12-28 @ 20:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0