Pausa

I vardagen är det viktigt att hitta små stunder där man kan ta en paus, andas och låta sinnena vila från allt för mycket intryck.


Idag hade jag en underbar möjlighet till en sådan paus. Jag hade ett möte inbokat ett par mil från min arbetsplats och jag var lite tidigt ute. Istället för att vänta i bilen körde jag en bit till och tog en liten promenad över sandstranden för att sedan sitta på bryggan i solskenet och titta ut över havet. En sådan stund gör att jag hinner ikapp, känner mig lugn, slipper springa in på mötet med andan i halsen. Det ger också en väldigt bra känsla för resten av dagen.


Att ta en paus i arbetet behöver vi och det gör också att vi arbetar mer effektivt, vilket kan låta paradoxalt för vissa. Gör mindre, ta mer pauser och få mer gjort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0