Feng Shui-träff

I helgen har jag varit på återträff med de härliga tjejerna jag gick vårens Feng Shui utbildning med, tillsammans med vår lärare Susanna Utbult från Nordic School of Feng Shui. Vi var på härliga Karlsbergs Gård utanför Varber, som jag skrivit om tidigare. Vi fikade, tog en promenad, pratade, fixade lunch tillsammans och hade en härlig dag.
 
 
 
 
Några av tjejerna hade under våren börjat en ny "diet", eller faktiskt en ny livsstil när det gäller kost. Den innebär att man får äta allt, inga livsmedel är "förbjudna", men kroppen behöver olika saker vid olika tider på dygnet, så till frukost äts inget alls som kommer från djurriket dvs inget smör, ost, ägg, mjölk, yoghurt, skinka etc men kroppen behöver fylla på med kolhydrater efter nattens vila. Till lunch, mitt på dagen är allt tillåtet, medan middagen består av proteiner och grönsaker och inga kolhydrater. Dagen delas upp på dessa tre mål och inga mellanmål. Jag känner att jag behöver testa något nytt, för varje gång jag väger mig (vilket är oerhört sällan) så visar vågen några extra kilon, så detta kanske kan vara något för mig. De som testat var väldigt nöjda och hade gått ner en hel del. Men detta är ingen bantningsmetod, utan en omställning och omfördelning av hur maten intas över dygnet att fortsätta leva efter. Jag gillar tanken på att inget är förbjudet, som i tex LCHF, där kolhydrater i det närmaste ska bort helt, plus att intaget av fett känns lite too much.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0