Cirkulation i garderoben

Jag shoppar sällan nya kläder numera, men lite rotation i garderoben behövs ändå ibland för att få en vitamininjektion och för att det inte ska bli för stagnerad energi :) Men de kläderna som har hittat in i min garderob senaste året är få:
 
 
* En Odd Molly tunika, röd och vitrutig som blev resultatet av en klänning som inte höll måttet som jag reklamerade och fick välja något annat i affären
 
 
* En rosarutig flanellklänning från Odd Molly till halva priset som blev en succé i vintras. Varje gång jag hade på mig den fick jag komplimanger
 
 
* En svart söt blus som jag fick i gåva
 
 
* En grårosa tunika från Saint Tropez
 
 
Det är allt som under senaste året har fått flytta in i min garderob, men under samma tid har massor av kläder sorterats bort, skänkts till loppis och en del till vänner så det totala antalet har minskat, och jag vill minska det ännu mer. Det är så skönt när det är luftigt i garderoben, och att allt som finns där används ofta. Det är ju ändå så att de allra flesta av oss har några favoritkläder som vi använder om och om igen. Varför inte bara låta garderoben bestå av favoritkläder????
 
 
Nu när sommaren börjar närma sig sitt slut, ska jag se över vilka kläder som inte blivit använda denna sommar och rensa bort en del. Vissa har inte använts då vädret inte har varit så varmt, så de får stanna och hoppas på en varmare sommar nästa år :) Några klänningar som jag gillar men som inte använts av den orsaken får därmed stanna. Denna sommar har jag mest använt min jeansshorts med en tunika (eller ett linne) de dagarna de varit ganska varmt, jeanscapri med en tunika när det varit kyligare.
 
 
Vilka har varit dina mest använda kläder denna sommar??
 
 
Annars skulle en sådan här klänning, som man kan knyta på mängder av olika sätt och variera kunna passa i en minimalistisk garderob :)
 
Pinned Image
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men åååhhh, vilken snygg klänning. Var får man tag på en sådan? Och ingår det en "knytningskurs"?

Svar: None
None None

2012-08-07 @ 12:44:57
Postat av: balansilivet

Tyvärr vet jag inte vad märket är eller vart man kan få tag på den. Tror inte den säljs i Sverige. Jag hittade bilden på Project 333. Men visst är det en bra klänning som går att göra om så mycket :)

2012-08-09 @ 09:35:37
Postat av: Elin

Hej!
Jag blev jätteförtjust i den! Och i projekt 333, livet skulle vara enklare om det fanns mer plats i garderoben och jag visste att grejerna passade ihop.
Jag har googlat runt en del och jag tror att jag har hittat den eller i alla fall något liknande:
http://www.etsy.com/listing/65382604/convertible-bridesmaid-dress-jersey?ref=shop_home_active
Knytningskurser går förmodligen att hitta på youtube.
Eller sy en själv
http://sewlikemymom.com/little-red-infinity-dress-tutorial/
Lycka till!
Synd att Versalette inte går att köpa längre. Den ser också urläcker ut.

2013-05-09 @ 11:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0