Trädgård

Idag har jag varit på en trädgårdskonsultation hos en bloggläsare. Jätteroligt, dels att träffa en läsare som bjöd på god lunch och dels att få ta sig an en trädgård. I trädgårdar kan man vara ännu mer kreativ än inomhus och roligt att arbeta med levande material. I trädgården är det dock viktigt att ha tålamod och inse att det är en process som sträcker sig över flera år. Här är det ännu viktigare än inomhus att inte ha för bråttom. Buskar, träd och blommor tar tid innan de vuxit till sig men en hel del förändringar kan göras direkt tex placera trädgårdsmöbler i en bra position, röja bort sly och buskar som inte ska vara kvar eller att hitta nya platser för icke-levande saker.


Nu ska jag hem och skissa på förslag men först ska bilen vårstädas och tvättas. Jag lämnar in dem för handtvätt och under tiden sitter jag ute och njuter av solen ;) Man kan säga att bilen är på välbehövlig spa ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0