Längtan ut

Såhär i april spelar det nästan ingen roll hur vädret är - längtan att komma ut är starkt påtaglig. Solen skiner idag men det är inte många plusgrader. Trots det gick jag ut i trädgården direkt efter frukost, tog med mig en kopp te ut och satte mig mot husväggen.


Men jag vill göra något också, ta trädgården i besittning igen efter vintern, så fram med sågen och sekatören och jag har sågat, klippt och rensat häcken, räfsat gamla löv, tömt krukor från höstens vissnade blommor. Nu ska jag till plantskolan och köpa några fina vårblommor. Kanske jag dammar av cykeln och tar en liten cykeltur dit :) Ljuset är härligt, nu väntar jag bara på värmen också :) Kanske jag ska ta en tur upp i skogen och plocka blåbärsris och klippa några kvistar från äppleträdet.


Vad gör ni för att skapa vårkänsla hemma, både inne och ute?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0