Världens bästa tjej

För flera veckor sedan bestämde jag mig för att göra en presentation av dottern också här på bloggen. Alla andra familjemedlemmar, både tvåbenta och fyrbenta har redan presenterats :) Men så ställdes hela livet på ända och vi fick fullt upp med att ta hand om en utmärglad katt och hennes tre kattungar, så det skjöts fram.


Men här kommer den nu - världens bästa tjej:





Dottern, som jag kallar henne på bloggen, heter Miranda och är snart tonåring. Hon är en så fantastiskt inspirerande tjej att vara med. Ända sedan hon var liten har kreativiteten runnit starkt i hennes ådror. Det har pysslats och ritats och fixats med allt möjligt. När hon som treåring ritade en teckning på förskolan blev förskolelärarna så imponerade av hennes teckning, så de visade den för alla de andra avdelningarna. Hon har också en härlig inställning av att allt är möjligt, envis och uthållig på ett sätt som hon inte har fått från mig :)) När jag sagt någon gång att det inte är någon idé att fortsätta, det kommer inte att gå ändå, har hon ändå enträget fortsatt - och hon har lyckats!! Så nu får jag bita ihop om mina mer negativa tankar.




Här har vi bakat morotskaka och hon har gjort marsipandekorationerna själv :)


Hon är en tjej med stort mod och stor integritet. Hon går sina egna vägar, och vill inte göra som alla andra bara för att det är lättast att göra så. Hon är modig, och säger ifrån när hon tycker något är fel. När vi var på Borås Djurpark, hon var ca fem år gammal och vi kom till björnarna, var det tomt där sånär som på två pojkar, några år äldre än henne. De stod och kastade sten på björnarna. Hon for fram och läste lusen av dem och frågade vad sjutton de höll på med. Hon ställer upp för andra, människor och djur. Hemma har vi haft ett litet zoo under hennes uppväxt :) Här har funnits hund, tre katter, två kaniner som alla sprungit runt med varandra i vår lilla lägenhet. I henne har man en lojal vän, som alltid ställer upp när man behöver, även om det ibland inneburit att hon själv hamnat i knipa.




Med vänner på födelsedagsfika på härliga Norrgården




Skolavslutning





Hennes kreativitet har tagit sig olika uttryck genom åren, men nu är det främst inom musiken och fotograferingen de får utlopp. Musiken har varit ett stort intresse i flera år. Hon sjunger jämnt, har tagit gitarrlektioner och nu pianolektioner. Flera somrar i rad har hon varit på Music Factory i Skara på sommarläger där hela veckan har ägnats åt musik. Hon skriver även musik själv, och för er som inte redan har sett hennes låt på Youtube finns den här http://www.youtube.com/watch?v=LI_NdIn0fZo Hennes första mål var att få 300 visningar på den. När det målet uppnåddes firade vi, hon och jag. Nästa mål är 500 visningar, och just nu är det drygt 400 :) Så snart blir det dags att fira igen! Hon har flera låtar i byrålådan som jag väntar på ska bli klara, då jag tycker de är riktigt bra. Skrivandet kommer också fram i noveller och berättelser hon gärna skriver.





Förra julen var den enda önskningen pengar för att kunna köpa sig en riktigt bra kamera, och många foton här på bloggen är fotograferade av henne :)




Så självklart fick hon rätt mycket pengar, och sen skjöt hon till lika mycket av egna pengar hon sparat ihop av månadspengar och av att sälja jultidningar, och i mellandagarna inköptes önskekameran











Hon är en person med stort hjärta, som både människor och djur känner av





Vår hund, Gaston som tyvärr inte finns med oss längre, vakade över henne som liten bebis och såg nog henne som den minsta i vår flock, som behövde skyddas :)




Hon är en person det är härligt att vara med. Oftast glad och vi skrattar mycket tillsammans. Hon tycker jag är världens barnsligaste mamma, men det tar jag som en komplimang :))




Puss på dig hjärtat ♥ Jag är så stolt över dig!!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vilken fin och duktig tjej du har! Roligt att hon gillar att skapa, både tårtdekorationer, foton och musik. En gåva av ta vara på. Starkt också att hon vågar stå på sig i sina uppfattningar, även mot äldre. Det visar att ni har gett henne en god självkänsla och ett gott självförtroende. Det bådar gott inför framtiden för denna gulliga och djurälskande tjej =)

2011-09-26 @ 09:22:45
Postat av: balansilivet

Tack Beatrice! Ja, det är en mångsidig tjej med så mycket positiva sidor. Jag är så otroligt glad över att det är min flicka och mitt hjärta sväller ofta över av kärlek och stolthet!

2011-09-26 @ 13:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0