Utgång 40 + och så ett IKEA-besök

Numera går jag nästan aldrig ut. För sådär en fyra år sedan, vilket råkade sammanfalla med min 40-årsdag kände jag mig så trött på utelivet. Same, same but different typ. Det kändes som det var samma prat, samma händelser som upprepades även om det var nya människor man pratade med. Så jag slutade helt enkelt att gå ut, mer än after work och liknande.


Men igår kväll var jag ute med en fd arbetskamrat. Kände mig trött efter jobbet, med massor av städning och tvätt att ta hand om efter resan. Med sex katter i hushållet blir det smutsigt, och även om jag haft hjälp av fantastiska vänner med att ta hand om katterna när vi var borta var det en hel del städning att göra. Torsdag kväll var jag även borta på en föreläsning om NLP (Neuro Lingvistisk Programmering) med en väninna, så jag var kluven till att gå ut fredag kväll.


Men jag bytte snabbt om och sen till en bar i stan för att mötas upp. Efter någon timme gick vi vidare till en nattklubb som hade 30+ party och dansade. Kl ett var jag hemma! ;) En cider och tre timmar ute, sen kände jag att det var dags att gå hem. Och ändå hade jag huvudvärk när jag vaknade imorse och känner mig trött och seg...


Varit en sväng på IKEA idag, men det blev inte mycket handlat. Det jag tänkte köpa hade de inte ens, så det blev en ny lampskärm och en mindre bokhylla. Har rensat bland mina böcker så från att ha två 80 cm breda hyllor, som är två meter höga, räcker det nu med en 40 cm som är en meter hög ;)


Då passade jag på att bläddra i nya katalogen, som jag inte sett ännu då jag undviker reklam


 

Men efter att ha tittat i årets katalog, undrar jag om de bytt inredare. Varje bild och miljö kändes rörig, och som om de försökt pressa in så mycket saker som möjligt i varje rum. Inte harmoniskt och inte inspirerande! Kände att jag ville skala av massor i varje rum. Visst är det bra att ta till vara på de kvadratmeter man har, men det här kändes bara rörigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0