Tvivel och otillräcklighet


Har du någon gång känt att du inte riktigt räcker till? Att du inte har tillräcklig kompetens, eller att du inte riktigt hinner med allt?

 

En sådan känsla har jag idag. Då gäller det att försöka återfå fokus och fundera på vad det är som är viktigt för mig. Vad vill jag med mitt liv? Vad vill jag med mitt arbete? Vilka saker är viktigt för mig att lära mig? Vad vill jag vara bra på? Och sen välja bort resten. Att inte tänka på vad andra förväntar sig, eller vad andra tänker om en. Att kunna stå upp och vara stolt över den jag är, och det jag är bra på. Sen kanske det inte är riktigt vad andra har tänkt sig. Men det här är jag!


Kommentarer
Postat av: Therése

Tyvärr känner jag också så ibland, tack för tipset hur jag kan tänka när det inträffar...Kram!

2011-09-29 @ 09:47:55
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Jag tror att vi alla känner så ibland. Det är bara när vi tappar bort oss själva pga sådana känslor som det kan bli så fel. Då är det viktigt att försöka hitta tillbaka till sig själv, var man själv står och inte bli påverkad av andras förväntningar, omdömen eller tankar. Kram

2011-09-29 @ 12:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0