Tre skäl att vara glad - just nu?




Ibland har man bara en sån där dag då allt går snett. Då man är irriterad över i stort sett allt, snäser om det är någon som säger något "fel" eller kommer för nära. En sådan där dag med för lite sömn, då man är trött och säger saker till någon som man sedan ångrar. Ja, du vet -en sån dag!

Vad gör du när du har en sådan dag?


En sak du kan göra är att fundera på tre saker du är tacksam för - just nu!


Det kan vara vad som helst, men så här ser min lista ut för igår kväll, som var en sådan dag för mig


* Jag var tacksam för en stunds mysande i sängen med en av mina katter, mina lyckopiller ;) (som ibland också kan vara de som orsakar sömnbrist och dåligt humör)

* Jag var tacksam för att jag hade ett hem att mysa i när vinden och regnet ven utanför

* Jag var tacksam för att jag hade någon att dela kvällen med



Vilka tre saker har du att vara glad och tacksam för - just nu??


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag är tacksam för



# att ha tak över huvudet



# att kunna äta mig mätt



# min härliga säng som snart ger min kropp vila



Jag avslutar varje dag med att tänka på några saker att vara tacksam över. Vissa återkommer ofta, som de ovan, andra påminns man om då och då. Det ger en skön känsla inför nattens vila att tänka på att man har oerhört mycket att vara tacksam över. Även s.k dåliga dagar.

2011-09-13 @ 21:58:09
Postat av: balansilivet

Mmm, de sakerna du har räknat upp är sådana som återkommer ofta till mig ocså. Att ha ett hem är inte en självklarhet för alla människor, en egen säng att sova i och så mycket mat man vill äta - varje dag. Saker som många tar för givet, men som kan ändras av en naturkatastrof eller krig eller något annat man inte räknat med. Så tak över huvudet, en säng och mat är grundbehov som vi får tillfredsställda varje dag och bra att tänka på ibland.

2011-09-14 @ 12:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0