Nystart?

Är det så du känner såhär på söndag kväll? Känns det motigt att gå till jobbet igen imorgon bitti? Kanske är det dags att fundera på om du sysslar med det du vill syssla med?

 

Har du gjort ett eget, aktivt val till det arbetet du har idag, eller har det mest varit tillfälligheter och slumpen som gör att du arbetar där du är idag?  Har du "råkat" hamna någonstans och sen blivit kvar där?

 

Vad skulle du vilja göra om du fick välja fritt själv? Vilket arbete skulle få dig att känna annorlunda på söndag kväll när du tänker på kommande arbetsvecka? Eller är det inte arbetet i sig som du bör se över? Kanske behöver du se över hur mycket du arbetar - kanske du skulle må bra av att gå ner i arbetstid?

 

Själv arbetar jag med något jag verkligen gillar, och när jag gått ner i arbetstid till 80% och fått en ledig onsdag varje vecka har jag hittat det som fungerar bäst för mig. Vad är det ulimata för dig???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0