Mångfald???

Jag funderar lite på varför det hela tiden startar nya TV-kanaler - när de visar samma typ av program i varje kanal??


I TV4 visar man i höst årets upplaga av Idol, vilket man gjort ett antal år i rad nu. Samtidigt har man nyligen kört igång programmet Sveriges bästa röst i trean, och nu ser jag reklam för att någon annan kanal söker deltagare till ett program de kallar The Voice där bla Carola ska hitta Sveriges nästa sångstjärna.


 

Tre väldigt lika program samtidigt i tre olika kanaler - är det det som är mångfald? Är det därför det startas nya TV-kanaler? Så att de ska kunna sända likadana program flera gånger om? Hos mig, som har alla kanaler via ComHem ingående i hyran, har jag nu 11 svenska kanaler plus några utländska som tex Eurosport och MTV. När jag kollar utbudet på dessa kanaler är det ofta samma program, något omstöpt, som visas. Och trots att jag har 11 kanaler är det ofta så att när jag någon gång bestämt mig för att ta en stund i soffan och titta på något - finns det inget intressant att se!


Då är det bra att ha ett litet DVD-bibliotek där jag kan välja en film jag tycker om och titta på när jag vill. Där ligger bland annat Allt för min syster, som vi ännu inte har sett. Vänner som sett den har sagt att den är så sorglig och att de grät floder. Vi har inte riktigt varit på humör för att gråta massor än, så den kanske säljas utan att vi sett den. Har du sett den? Vad tyckte du om den?




Jag gillar Cameron Diaz, men då väljer jag hellre en film som The Holiday som också ingår i mitt lilla bibliotek då jag gillar filmer som får mig att må bra.




En varm film med stort hjärta. Den finns för bara 49 kr på cdon.com såg jag just. Ett tips för den som vill se en riktig feelgood-film.


Kommentarer
Postat av: Therése

The Holiday har jag sett, gillade också den! Allt för min syster vill jag se, men har hittills inte haft möjligheten. Jag ser inte så mycket på TV och det blir heller tyvärr inte så ofta filmer. En bra film får en ju att må så bra. Dock står den på min film-lista över filmer jag har tänkt se, tillsammans med en massa andra.

2011-09-14 @ 16:05:06
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Du kan ju få ta min film, som fortfarande är oöppnad fast vi köpte den för mer än ett år sedan ;)

2011-09-15 @ 09:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0