Köpfri vecka

Nästa vecka har jag tänkt att ha en köpfri vecka. En vecka där jag inte tänker spendera ett enda öre. En vecka där plånboken inte kommer öppnas en enda gång, och därmed lika gärna kan ligga hemma när jag går hemifrån. Varken pengar eller kort ska användas.


Det finns de som har köpfri månad, ja tom ett helt år utan att shoppa, men deras regler då är att de får köpa nödvändiga saker, men inget annat.

 

Jag tänkte ha en vecka där jag inte ens köper en liter mjölk. I helgen ska jag göra en veckomatsedel för närmaste vecka och köpa det jag behöver till det, plus mat till katterna (det går åt massor med sex katter i hushållet).

 

Är det någon som vill vara med?

 


Kommentarer
Postat av: Mimmie

I´m on!

Under hösten våren ska jag gå en designutbildning i regi av Graceful living. För att ha råd med de har jag nu köpstop. Under kursens tid ska jag bara köpa sådant jag behöver. Det lustiga är, efter att ha köpt nya BH:ar som jag verkligen behövde, så vet jag inte längre vad jag ska önska mig när jag fyller för jag har verkligen allt jag behöver och lite till. Det blir alltså inte mer prylar utan snarare isåfall bidrag till min kurs. Men det känns sååå bra!



Mimmie i Örebro

2011-09-14 @ 20:54:06
Postat av: balansilivet

Visst känns det bra att reducera antalet prylar!! Håller med om att det är svårt vid födelsedagar att önska sig saker, då de flesta av oss har mer än vi behöver redan. Det jag har på min önskelista som är saker är nya fårskinnstofflor och ny morgonrock. Bara mysplagg :) Utöver det tycker jag upplevelser är bra presenter, eller bidrag till något man verkligen vill göra. Till min mamma, som fyller år senare i höst, har jag gett en tågbiljett så hon kan komma ner och hälsa på oss och gå på Åby Stora Pris då hon är travintresserad. Mycket skönare med sådana presenter, och bättre för miljön på alla sätt - även hemmiljön att slippa mer röra ;)

2011-09-15 @ 09:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0