Kakeldekor

Att sätta upp kakeldekor är ett snabbt och billigt sätt att förnya både i badrummet och i köket. Bor du som jag i hyresrätt så är det ofta det enda alternativet att piffa upp det tråkiga vita standardkaklet som sitter överallt. I vår lägenhet var det redan uppsatt kakeldekor både i kök och i badrum. I köket är det några enstaka plattor med köksmotiv som grönsaker som jag gillar.


I badrummet sitter det en bård med delfiner, som börjar bli till åren och har börjat lossna i kanterna. Då det inte går att ta bort de på ett snyggt sätt är jag nu på jakt efter något annat att sätta över.


Det här var ett mysigt sätt att använda kakeldekor tycker jag, där dekoren även har ljushållare. Spakänsla med alla ljus tända när man ligger i badet ;)

 

När det gäller kakeldekor finns det massor att välja på. Jag vill gärna ha en ljus, beige färg då jag håller på att ändra om de blå färger jag haft i badrummet tidigare till något mer vilsamt.

 

Kanske dekorplattor som ser ut som mosaik. Vill man däremot ha färg och mönster finns det mängder

 






Den här rosen gillar jag, men inte som en hel bård utan kanske som en enstaka platta lite oregelbundet återkommande för att bryta det vita

 


Kommentarer
Postat av: maria

Jag gillar oxå kakeldekoren med ljushållare..Hur mysigt som helst :)



Ha en skön kväll !

Kramar

2011-09-24 @ 17:01:19
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: balansilivet

Ja, visst är den fin :) Sådana hade jag kunnat tänka mig runt badkaret, precis som på bilden

2011-09-24 @ 20:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0