Höstinventering

Utöver de vanliga kläderna är det dags att se över höstens värmande accesoarer. Vad vill du ha för att värma dig den här hösten?


Att det blivit inne med något på huvudet tycker jag är en bra trend. När jag var ung var det töntigt att ha mössa, vilket gjorde att jag en kall vintermorgon som 19-åring förfrös mina öron. Inget bra!


Nu finns det massor av snygga mössar, hattar, kepsar att välja bland




Själv föredrar jag en stickad mössa, då jag älskar stickat. Men en söt hatt, gärna i filttyg kan jag också tänka mig



För riktigt kalla dagar kan det vara skönt med en pälsmössa, fast jag föredrar ju fake päls istället för riktig





Något att värma halsen med behövs också





Den här halsduken var väldigt grovstickad, undrar vilket nummer på stickorna de har använt ;))


Jag gillar virkade sjalar




Och i år har jag bestämt att jag ska köpa den här underbara, mjuka sjalen från Ester Elenora. Jag funderade fram och tillbaka (läs i två år) på vilken färg jag ska ha. Den finns i ljust brun, grå eller rosa, och nu har jag bestämt att det kommer bli den här gråa





På händerna föredrar jag skinnhandskar när det blir kallare, men då jag ofta har 3/4 dels ärm på mina kläder är det skönt att förstärka med handledsvärmare




Sen är det bara att komplettera med sköna strumpor och benvärmare :) Det är detta jag gillar med hösten. Påklädd i lager på lager med mycket stickat. Snyggt, värmande och mysigt.










Till fest kan man också använda stickat ;) Jag har själv haft handledsvärmare till festklänning för att inte frysa under middagen. Det gick jättebra då de gick i ton med klänningen.




Den här bilden gillar jag då jag har den rosa tunikan i min garderob. Med en fin underklänning och tjocka längre strumpor kan jag använda den även i höst :)




Och här hittade jag ju en bild på mig från i vintras ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0