Fin förvaring

Jag gillar att samla olika saker jag vill ha kvar i fina burkar. När allt som dräller omkring hemma som inte används eller behövs är utrensat är det dags att se över hur de saker som ska vara kvar förvaras. Det finns massor med fina burkar man kan använda. I ett tidigare inlägg visade jag burkar jag använder för att förvara maskindiskmedel och tändsticksaskar.


Dessa fina burkar förvarar jag tvättmedel i, fast jag har två vita som jag har märkt med White och Colour :)





Men jag funderar på om jag gillar dessa bättre? Zink är snyggt och formen gör att de är mer lättplacerade på tex en vägghylla





Jag är på jakt efter en snygg låda att förvara alla skoputsgrejer i. Tidigare har jag haft en vit skokartong, men vill gärna ha en låda som pryder sin plats och samtidigt är praktisk. Dessa har jag tittat på





Bruka har flera fina burkar och lådor för olika typer av förvaring



Kanske en speciell till den fyrbenta vännens mat





Denna burk skulle kunna passa att förvara städmedel och städtrasor i





Fin förvaring för plåster, och lite roligare plåster än vanliga Salvekvick som jag brukar använda


De här franska plåtlådorna i olika färger och mönster tycker jag är fina, och finns i massor av olika varianter.


Jag som tänkt ta bort den fula plastlådan som finns i städskåpet som medicinskåp, då jag har så lite där har tittat efter annan fin förvaring. Vad tycker ni om dessa?





Kommentarer
Postat av: Mia

När jag är i inredningsaffärer och tittar runt så tittar jag alltid först på "förvarings-grejor" typ plåtlådor. Jag har också tvättmedel i en sån där rund plåtburk, plåster & sånt i en grå plåtask, skoputsar-saker i en brödlåda! av plåt (svart & vit) jag har vänt texten inåt väggen. Det jag söker nu är en plåtburk som jag kan ha hundmaten i, men jag har inte hittat nån fin i passande storlek än. ha en trevlig helg! Mia

2011-09-02 @ 10:13:56
Postat av: balansilivet

Härligt med förvaring som gör en glad :) Vilken storlek på hundmatsburk är du ute efter? Jag har en som jag ska göra mig av med, då vi inte har hund längre. Kanske den kan passa dig?

2011-09-02 @ 10:40:31
Postat av: Mia

Vet inte riktigt hur stor burk som jag är ute efter. Den ska vara ganska stor (så man slipper fylla på mat jätteofta), men inte så stor så den behöver stå på golvet, kanske 2-4 liter. Fyrkantig, fast med lite "rundade hörn", ett lock som är lätt att ta av, enfärgad (svart, vit eller grå) med en text som visar att detta är hundens eller ett fack så man kan sätta i ett fotografi på hunden. Det är inte alltid så lätt att hitta det man är ute efter när man har en "bild framför sig". :-) Mia

2011-09-02 @ 22:43:34
Postat av: balansilivet

Jag tar en bild på den jag har och lägger ut på bloggen - om den stämmer med din bild så hojta till så får du den ;)

2011-09-03 @ 07:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0