Fårskinn fixar hösten

I tidningsstället hittade jag en relativt ny tidning som heter Fixa Höst. Jag har sett tidningen i affären tidigare då den kommer ut varje årstid. Nästa nummer Fixa Vinter kommer i mitten av november.




Men eftersom jag älskar hösten kastade jag mig över den tidningen :) I den finns ett reportage om en trädgård i nordvästra Skåne som jag gillar. De har gjort trädgården i flera olika rum, varav ett är Eldrummet. Där har de en öppen brasa där man kan sitta och värma sig men även grilla. Runt eldplatsen har de ställt soffor och lagt fårskinn i för att värma rumpan. Den bilden inspirerar mig mycket, och en sådan plats skulle jag vilja ha i min kommande trädgård. Den nuvarande är för liten. Då skulle jag väl sätta eld på hela huset :)


Men fårskinn tycker jag om att använda. Det ger i sig eldelement då allt som kommer från djur, eller avbildar djur räknas till eldelementet enligt Feng Shui. Jag tycker också det ger en värme till rummet bara av att titta på. Hemma hos mig har vi flera fårskinn, placerade på golv och på soffor.


Ett sätt att fixa höst inomhus (tidningen handlar om trädgården och utomhus) är att jobba med textilier, gärna i mörkare och lite dovare färger. Vi vill göra det mer ombonat när hösten kommer, och fårskinn är en sak man kan använda för att få den effekten. Titta bara på dessa härliga bilder hur man kan använda fårskinn utomhus och inomhus.







     













En av få saker jag vill ha denna höst, och sätter upp på min önskelista både till födelsedagen i november och till jul är nya tofflor i fårskinn då mina gamla börjar bli väldigt utslitna. En ny morgonrock står också på den listan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0