Ett enklare liv

Sofia Sivertsdotter är coach och på sajten driftig. nu delar hon med sig av sina 10 bästa tips för ett enklare liv





1. Ge bort allt du inte använder eller som någon annan har större nytta av
än du. Sikta på att ha max en extra av allt du äger.



2. Släng ut teven och använd tiden till att bygga på en meningsfull vision.



3. Köp aldrig något som inte känns 100 procent rätt.



4. Rensa din kalender, ditt skrivbord och ditt liv och välj kvalitet framför kvantitet



5. Gå upp en timme tidigare på morgonen och använd tiden till meditation eller träning.



6. Boka in en stund varje kväll för stillhet och reflektion och fundera på hur du kan göra klokare val och prioriteringar under morgondagen.



7. Säg nej till reklam, telefonförsäljare, nyhetsbrev och så vidare – allt som du inte aktivt väljer och som inte gynnar dig och världen.



8. Välj varje morgon de tre viktigaste ingredienserna under dagen och håll dig till dem no matter what.



9. Be alltid om att få fundera när du står inför valmöjligheter och sov på saken om du har möjlighet.



10. Fokusera bara på det som är allra viktigast för dig och lita på att om du gör det så kommer du att kunna bidra mer till andra.


Kommentarer
Postat av: PiaFia

Tänk att jag hittade till din blogg! DEN BERIKAR MITT LIV!Att många ord och inlägg får mig att Tänka nytt! Tack

2011-09-20 @ 21:36:47
Postat av: balansilivet

Åh vad glad jag blir :)) All er feedback gör det så roligt att fortsätta blogga. Kram

2011-09-20 @ 22:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0