Det är aldrig för sent!



Jag hör ibland människor som säger "det är för sent", "jag är för gammal" etc men det är aldrig för sent att göra något nytt. Aldrig för sent att ta en ny väg i livet, att lära sig något nytt, att börja läsa på universitetet, att börja träna, att börja leva det liv man vill leva!!


Däremot är det alltid för tidigt att sluta!!


I dag hörde jag en intervju med Kari Martens på radio. Han är en lite halvtokig man som nästa vecka ska göra en tiodubbel Iron Man. En Iron Man består av att simma 3,8 km sen direkt cykla 18 mil och sen direkt efter det springa ett helt maraton. Detta gör de tio dagar i sträck och gör alltså tio Iron Man i rad. Puh, jag blir trött bara av att höra det :))





Men det intressanta är att han började träna först när han var 40 +. Då vägde han drygt 100 kg och orkade inte jogga ens utan att få så ont i knäna att han knappt kunde gå hem. Men succesivt har han tränat och byggt upp sin kropp så han idag inte bara gör en Iron Man, utan tio på raken.


Nu är det ju inte just Iron Man alla behöver göra. Skönt va ;) Men det är aldrig för sent att börja ta hand om sig själ, till kropp, till själ och leva det bästa liv du kan göra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0