Tystnad

Tänk så tyst det kan vara när man är själv hemma, alla sex katterna ligger och sover och själv ligger jag i soffan och läser.


 

Jag njuter av tystnaden, inga ljud som stör, men efter ett tag kan det också kännas lite trist. Då är det skönt att få höra ett "mjau" och tass,tass från dotterns rum där de små kattungarna far fram i jakt på en leksaksmus. Att prata lite med en katt som spinner högt av njutning när jag klappar den är behagliga ljud. Ljud som får hemmet att kännas levande.

Ibland har jag TV:n på även när jag inte tittar, bara för att få höra röster som pratar, men jag har mer och mer börjat njuta av tystnaden. En kväll utan att TV:n sätts på alls. Men än är jag inte redo att stänga av alla teknik, alla skärmar, utan någon kontakt med någon utanför hemmets väggar känns för avskärmat för min smak.


Kommentarer
Postat av: Annica

Tystnad är helt underbart :)

2011-10-06 @ 06:25:34
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0