Titta ut genom fönstret!

En av de bästa sakerna med att åka bort några dagar, är känslan av att komma hem igen. När vi har varit borta ett tag, även om det bara är ett par dagar, är det lättare att se på vårt hem med nya ögon. Vilka saker tycker jag om hemma? Vilka saker vill jag flytta på? Är det något som känns överflödigt och som jag kan ta bort?


Även själva omgivningarna och utsikten från fönstren kan ses med nya ögon, och uppskattas mer. Det är så lätt att bli hemmablind, att dels inte se vilka förändringar som hemmet skulle må bra av men också att uppskatta det vi har.


Så ta en stund, titta ut genom fönstret. Vad ser du utanför? Ta dig tid att ta in och uppskatta din utsikt. Titta på hur den ändras under dagens lopp och med de olika årstiderna. Jag har tidigare skrivit om att jag älskar att sitta i min kökssoffa och titta ut på fåglarna utanför. Precis utanför fönstret har jag ett träd, där jag älskar att se knopparna slå ut på sommaren, se skatorna försöka bygga ett bo (fastighetsskötaren är där och tar bort det innan det är klart, men de är envisa och börjar om igen och igen), hur löven ändrar färg på hösten och hur trädets kala, mörka grenar avtecknar sig mot himlen. Jag älskar att se hur solen lyser upp husgaveln på ett hus i närheten, hur molnen mörknar strax innan regnet kommer.


Försök att verkligen ta in allt som du ser. Vad tycker du mest om? Ljuset, utsikten, att se människor gå förbi, se molnen på himlen???





En sådan här utsikt hade jag gillat, och så hästar som går i hagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0