Regn, regn, regn.....

Oj, va det regnar i Göteborg idag. Det bästa med det är att jag kan ha mina svarta Hunter ;))


Vad jag gillar dessa gummistövlar! Det är de skönaste jag någonsin haft och det känns nästan som att jag studsar fram i dem. Tidigar har jag bara haft billiga gummistövlar från tex Coop, Skopunkten, Din Sko men då de alltid gick sönder efter bara en säsong och jag fick reklamera, tröttnade jag på billiga stövlar och satsade på ett par klassiska Hunter. Superdyra för att vara gummistövlar tycker jag, men om de håller bra kvalitet och jag kan ha dem i många år blir det ändå billigare än alla dessa slit-och-släng stövlar.

 

Jag har läst på en del bloggar att de absolut inte använder sina Hunter i skogen, utan då har de andra stövlar. Dessa har mer blivit "finstövlar" som används även när solen gassar mitt i sommaren. Så använder inte jag mina stövlar. Gummistövlar använder jag när det regnar och är vått ute, och självklart måste de även kunna användas när jag går i skogen. Annars fyller de ju inte den funktionen jag vill ha av ett par gummistövlar.

 

Ett knep att hålla de fina och blanka är att smörja in dem med olivolja emellanåt. Det gör även att gummit inte torkar ut och spricker :))


Kommentarer
Postat av: Irene

Jag provade ett par bruna Hunter, sååå fina.. men tyvärr tyckte jag att gummit var för tunt :-(. Så jag söker fortfarande gummistövlar, som tål skog och lite pinnar :-)

2011-10-06 @ 15:59:17
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Vad tråkigt! Jag ¨är så nöjd med mina, även i skogen ;) och än så länge har de hållt bra för skog och mark.

2011-10-07 @ 21:55:28
Postat av: Christian Thomasson

Visst är Hunter snygga och sköna! Det finns på Hunters hemsida (www.hunter-boot.com) en variant som heter neoprene som har just det på insidan som gör de tjockare. Jag har köpt mina från www.countryattire.com som har gratis frakt! Bor också i Göteborgstrakten och använder mina!

Svar: Åh, tjockare insida låter superbra. Måste kolla ;)
None None

2012-10-18 @ 22:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0