Inflyttning

Det är inte bara saker som flyttar härifrån, ibland händer det också att saker flyttar in ;)


Igår stannade dottern och jag på ett av våra favoritställen på väg till hennes pianolektion. I Billdal, strax söder om Göteborg finns en mysig liten affär som heter Gröna Bönan. De har en mix av allt möjligt; blommor, arrangemang, frukt, grönsaker, delikatesser, teér, snygga kläder tex en del tunikor och sjalar, inredningsdetaljer, väskor - ja, allt möjligt i en charmig blandning. Det är väl det som idag kallas livsstilsbutik ;) Jag gillar den lilla butiken och på lördagar brukar vi stanna till där och köpa några frukter, lite choklad, en blomma och ibland fika i cafeét som ligger vägg i vägg, och från i våras har samma ägare.





Dottern gillar ju att fotografera och hade kameran med sig och tog bilder. De gillades av ägaren som tänker använda en del av hennes bilder på hemsidan, som ni hittar här http://gronabonan.wordpress.com/category/grona-bonan/.














Att leva ett enklare liv innebär inte för mig att inte handla alls, utan att handla mer medvetet och då föredrar jag sådana här butiker en bit utanför stan än att gå i stora shoppingcenter och handla i butikskedjor.




Sen blev det fika i cafeét med macarons och morotskaka ;)








 

Men då solen gassade, termometern visade på nästan 18 grader varmt valde vi att sitta ute mot söderväggen och gotta oss ;)





I lilla Billdal finns det flera affärer jag gillar. På väg mot musikskolan ligger en liten inredningsaffär, som ska byta ägare, så de sålde ut allt till 50 % och en del till 70 %. Där stannade jag, och gjorde ett par inköp ;)


Det finns även två riktigt bra klädaffärer, Christina O som någon av er läsare också tipsat om. De säljer bla mycket från Cream. Det finns även en klädaffär som heter MG, med märken som Rabens Saloner, Day och lite annat. Trevlig affär i en gammal trävilla. På Nordgården, som numera bytt ägare och blivit enbart privathus, fanns det en mysig inredningsaffär som heter Nordgårdens Linnea. Affären finns kvar, men ligger numera på annan adress i Billdal, lika fin, men med mindre mysiga omgivningar tyvärr.


Så, vad fick följa med mig hem då??





Jo, två rustika tekoppar (fast det står caffe latte på dom ;)) men för mig blir det tekoppar. Jag ville ha nya, lite större och rustikare tekoppar än de jag hade, och de här hade ett riktigt bra pris. Jag köpte också en Ester Elenorasjal som jag tittat på tidigare. Den var det 20 % på, och jag slog till på den sista de hade. Snygga glasunderlägg till soffbordet har jag också tänkt länge att jag ska köpa, och just dessa har jag tittat på. Nu var det 50% rabatt. Sen slank det ner en liten marmeladburk med jordgubbs- och champagenmarmelad. Vardagslyx ;))


Så nu har det även blivit lite påfyllt i skåpen här hemma ;)


Kommentarer
Postat av: Yve

Åh vad det ser mysigt ut. Dit vill jag också åka. Får hamna på min lilla lista över ställen jag vill besöka.

2011-10-02 @ 13:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0