Harmoniskt kök



Den här bilden har legat i min inspirationsmapp ett tag, och jag gillar verkligen detta kök. Det känns harmoniskt, och precis så som jag vill ha mitt kök, förutom det vita golvet.


Jag älskar vitmålad pärlspont på väggarna. En gammaldags vedspis att göra upp eld i på morgonen vill jag ha. Köket är ljust och känns fräscht. Det vita är dominarande i köket, vilket räknas till metallelementet, men de bruna möblerna ger en välbehövlig kontrast, och står även för jordinslag i köket. Däremot är jag inte så förtjust i vita golv, då jag hellre vill ha ett golv som jordar, gärna ett plankgolv här.


Eldelementet är representerat både av den faktiska elden, belysningen och i färgen på blommorna. Det gröna representerar träelementet, men även bordets och skåpets material. Vatten finns i glasvaserna, men även i den svarta färgen på stenen vid vedspisen, som troligen är granit.


Spegeldörrar gillar jag. I mitt vardagsrum vill jag gärna ha New England stil med stora, pösiga, sköna soffor som inbjuder till avkoppling, men i köket vill jag ha en lantlig känsla.





Gärna med ett diskställ och korgar i trådteknik och en del zink, som står sig väldigt fint mot det gröna.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Så fint och så likt mitt kök under vardande ;)



Just nu doftar hela huset av färg från den vitmålade väggpanelen och spiskåpan runt järnspisen. Runt järnspisen skall det läggas sten som liknar skiffer, ett ekgolv väntar på att läggas in och IKEA´s Ståtskåp står just nu i glasverandan och väntar på att allt skall härda innan vi kan sätta upp dem. =) Jag är lycklig (och ledbruten ;)) efter att ha haft ett bastulikt 80-talskök sedan vi flyttade in (HUH!) Vi bör ha ett helt färdigt kök färdigt innan jul och jag skall njuta hela julen.



Snart sitter du själv i ditt skånehus och lever din dröm du också. Visst blir det så =)



Kram och trevlig helg.

2011-10-20 @ 22:48:37
Postat av: balansilivet

Åh, vad fint det låter Beatrice! Jag är övertygad om att köket kommer bli det nya favoritrummet :)



Ja, någon gång kommer jag också ha mitt stora lantkök med plats för massor av människor...och djur ;))

2011-10-21 @ 19:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0