Djurens språk

Enligt många folktraditioner har djuren olika visdom att lära oss, och då jag senaste veckan har träffat på flera vilda djur man väldigt sällan träffar på, var det intressant att se vad de olika djurens väsen har för betydelse.


Det första djuret vi träffade på var den lilla skadade pärluggleungen, och enligt en liten bok som heter Djurens Språk betyder ugglan: Gör bruk av din egen visdom. Min gåva till dig är att föra din visdom och tradition vidare. Visdom och tradition kan föras vidare genom tex tal eller skrift.



Nästa djur vi träffade på var en räv. Rävens budskap är att lita helt och fullt på dig själv och dina förmågor. Din gåva är att ha ett kreativt sinne. Räven lär oss att aldrig tvivla på oss själva. Ett kreativt sinne hittar alltid en lösning. Min gåva till dig är att lita på dig själv.







Igår kväll på väg till bilen för att köra till stallet var jag nära att trampa på en mörk groda som hoppade mitt framför mig. Så här står det om grodan: Gläds åt allt det goda i livet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck din glädje och du gläder andra. Livets höjdpunkt är nu. Din gåva är att känna glädje och meningsfullhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0