Snart advent

Nästa söndag är det första advent, och det känns skönt och roligt att börja förbereda för julen tycker jag. Jag älskar tiden från slutet av november fram till jul. Förberedelserna för julen är nästan bättre än själva julafton enligt min mening. Stämningen, pysslandet, bakandet ja allt ger en sån skön känsla i mörkaste december.


Något av det mysigaste är att besöka julmarknader, och runt om i landet har de redan satt igång.


Igår startade den stora julmarknaden på Tjolöholms Slott, utanför Kungsbacka och håller på tom söndag. Där har jag aldrig varit men ska besöka för första gången i helgen.








Andra julmarknader i Göteborg som jag vill besöka är Jul på Liseberg som håller på ända fram till jul. Vi brukar gå runt där, njuta av alla ljusen i träden, stämningen, kolla alla hantverksstånd, hälsa på djuren, värma oss vid brasorna och kanske någon gång att vi snörar på oss skridskorna :))


Helgen 3-4 december, alltså andra advent, är det traditionell julmarknad på Stora Holm Säteri, där bla Nyblom & Kollén har en outletbutik. Jag gillar miljön, med det lantliga, islandshästar i hagarna, servering i orangeriet, och traditionella hantverk till salu. Jag handlar inte så mycket på marknaderna utan insuper mest atmosfären.



Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Julmarknader är mysiga! Till helgen har Gunnebo slott en marknad... och Stora Holms-släkten är vänner till mig :)

Trevligt att träffas i tisdags!

2011-11-17 @ 23:40:21
URL: http://finafrun.se
Postat av: balansilivet

Ja, visst var det härligt i tisdags! Jag lever fortfarande på känslan. Åkte förbi igår då jag skulle till ett annat ställe på Andra Långgatan, och de var i full gång med en ny grupp, men andra kockar.



Visst är det härligt med julmarknad och adventsmys ;)

2011-11-18 @ 07:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0