Lyxig matlagningskväll

För några år sedan startades ett företag som heter Spot and Tell, www.spotandtell.se, där man kan anmäla sig till olika aktiviteter, för att, om man blir utvald, skriva om det på sin blogg eller på Facebook. Jag är ju mycket intresserad av mat, och har tidigare varit med på två spottings, en med tapas och en med amerikanska pajer. Båda dessa var trevliga och goda tillställningar.


Men så läste jag om den senaste spottingen i Göteborg, som beskrevs så här:

"Nu har du chans att bli en av tio utvalda personer som får följa med på VIP-kväll hos AVEQIA i Göteborg! Välkommen till en lyxig kväll med aktiv matlagning där vi får chans att både laga och njuta av riktigt god mat och dryck. Under kvällen delas vi in i grupper där varje grupp, under ledning av gourmetkockar med erfarenhet från olika stjärnkrogar världen över, får ansvar för varsin rätt i en fyrarätters avsmakningsmeny. Samtidigt som vi lagar maten minglar vi, och njuter av gott vin. Hela kvällen är värd 2400 kr.
.

.
AVEQIA är en lyxkrog samtidigt som det är en upplevelse där gästerna själva lagar maten tillsammans med stjärnkockar.

Så här ser en Inspirationsmatlagningskväll ut:

  • -Ni anländer till AVEQIA och möts av bubbel och Amuse-bouche för att få en försmak på vad kvällen kommer att erbjuda.
  • -Efter en gemensam skål följer en presentation av kvällen samt menyn och dess innehåll.
  • -Sällskapet delas upp i grupper som ansvarar för respektive rätt.
  • -Tillsammans i grupperna lagar vi sedan en fyrarätters avsmakningsmeny samtidigt som vi småpratar, minglar och dricker vin – eller spännande alkoholfria alternativ.
  • -Våra gourmetkockar vägleder er genom hela matlagningen och förser er med ekologiskt hållbara råvaror av bästa kvalité.
  • -Väl till bords intar vi maten tillsammans med fyra passande kvalitetsviner – noggrant utvalda av AVEQIAs sommelier..

    t

Det här ingår:

-Mousserande och Amuse-bouche vid ankomst


-Fritt vin och alkoholfritt alternativ under matlagningen

-Fyra rätter

-Fyra viner (ett glas per rätt)

-Presentförkläde

-Värde 2400 kr/person inkl. moms.



Och vet ni vad - de ringde precis och berättade att jag är en av de tio som ska få vara med på denna kväll. Åh, vad glad jag blev!! Jag ska få laga mat tillsammans med riktiga gourmetkockar, och äta en fantastisk middag, bara några dagar efter min födelsedag ;)) Snacka om en bra födelsedagspresent!! Vill du veta mer om Aveqia läs här www.aveqia.se En sådan upplevelsekväll är perfekt som present eller julklapp istället för att spä på vårt prylberg! Det här är verkligen allt i ett - en fantastisk upplevelse, en matlagningskurs, gourmetmiddag, gott vin, socialt. Jag kan inte tänka mig en bättre present!


Kommentarer
Postat av: Beatrice

GRATTIS!!!



Vad kul det låter. Ni kommer att få en toppenkväll. Vilken härlig födelsedagspresent ;)

2011-11-02 @ 16:42:30
Postat av: CrimsonAnna

Det lät härligt :) Jag hoppas att det blir kul.

2011-11-02 @ 20:59:57
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Helena

Grattis! Vad roligt. Och vi får väl läsa om det sen hoppas jag. :)

2011-11-03 @ 20:00:00
URL: http://helenamnet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0