Hus eller inte hus? ;)

Tack alla ni för er feedback angående huset jag la ut igår.


Med tanke på priset var huset intressant för oss att titta närmare på, då det ligger långt under vad hus i Göteborgsområdet brukar säljas för. "Normala" hus är tyvärr inget som är möjlligt för oss, om jag inte vinner massor av pengar eller får något oväntat arv. Det är många miljoner det handlar om om man vill bo nära stan, och nära havet.


Huset är väldigt fint interiört. Litet men med möjlighet att anpassa för oss. Däremot, precis som du påpekat Irene :)) är läget något som jag aldrig kan göra något åt. Renovera, bygga ut, bygga om, inreda osv kan man alltid göra och förbättra huset, tom en dålig planlösning går ofta att ändra, även om det kan innebära stora kostnader.


Läget är däremot alltid vad det är. Och hade detta huset legat med ett lite tryggare läge, så som man talar om i Feng Shui som det optimala läget, med stöd bakom ryggen, stöd på sidorna och fri utsikt framåt hade jag haft en helt annan känsla för huset.


Jag har själv alltid tänkt när jag sett hus utslängt rätt på slätten att hur kan det kännas tryggt att bo där. Så med tanke på läget är detta inget hus som vi på allvar kommer överväga att köpa. Men jag ska ändå gå dit på visningen, för att själv få ett hum om vad man får för pengarna. Som med allt annat får man troligen vad man betalar för. Jag vill med egna ögon se hur man kan göra med 45 kvm. Idag bor vi på drygt 70 kvm, vilket jag tycker är lagom. Om vi går ner i bostadsyta - vad är det då vi måste tumma på? Förvaring naturligtvis, men vad kan vi leva med och vad kan vi inte leva med?


Detta är det första hus vi tittar på på väldigt länge. För några år sedan var vi ute och tittade på ett par hus, men fick snabbt ge oss i budgivningen då de stack iväg och blev alldeles för dyra.


Hade jag fått önska såg jag häromdagen ett hus som hade passat oss perfekt. Huset låg med en liten kulle med en dunge bakom, en parkliknande trädsamling till vänster där det en bit bort låg ett herrgårdsliknande hus. På höger sida ett annat lite mindre hus, och framför huset ängar med fri utsikt långt bort i fjärran. Ängarna var indelade i stora hagar, då herrgården fungerade som hästklinik. Att se hagar beta på ängarna är en utsikt jag skulle må bra av att ha från mitt köksfönster :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Du får väl plantera en "dunge" bakom huset! Ingenting är omöjligt!

Hälsningar Marie

2011-11-22 @ 15:01:28
Postat av: Biggan

Tyckte också att det så väldigt "oskyddat" ut!

Sedan närheten till vägen...det kändes kusligt med tanke på katterna!



Jag är fullkomligt övertygad om att ni kommer Att hitta ert hus!Ni får pruta på kvadratmetrarna...men det är det värt! Får ni en öppen spis dessutom så är det bara superbonus! Lycka till!!!

2011-11-22 @ 16:42:24
URL: http://mindreprylar.blogg.se/
Postat av: balansilivet

Vad jag förstår gällande vägen används den i stort sett inte alls numera, men när vi flyttar tänker jag hägna in trädgården så att katterna kan vistas ute i trygghet :)

2011-11-22 @ 17:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0