Hem ljuva hem

Åh så härligt att vakna hemma i min egen säng. Katterna har saknat mig när jag varit borta och ligger kvar länge i sängen, på varsin sida om benen och springer inte runt och jamar som tokiga som i vanliga fall.


Jag sträcker mig efter min bok och ligger i sängen och läser ett par timmar, tills den ena katten fått nog och vill gå ut. Öppnar altandörren till den lilla trädgården och båda springer glatt ut. Ute är det tyst, inga grannar eller barn som vaknat än. Det är bara fåglarnas kvitter som hörs, och långt bort i fjärran några bilar.


Åh, vad jag älskar långa, tysta, sköna söndagsmorgnar. Grått och disigt ute, men det är så vackert. I trädgården blommar fortfarande en hel del blommor: ljung, kärleksört, höstaster, rosor (!!), lavendel och faktiskt också mina vita pelargoner.


Hoppas ni har en härlig morgon också ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0