Happier at home

Jag gillade ju verkligen Gretchen Rubins bok The Happiness Project, som kommer ut på svenska nu i november. Hon har valt olika lyckostrategier varje månad för att försöka skapa sig ett lyckligare liv. Vissa månader tyckte jag ar mer intressanta än andra. Jag läste den på engelska, lånad från biblioteket, men jag kommer köpa den på svenska när den kommer ut.





Hon har även precis skrivit klart sin nya bok, Happier at home, som kommer ut i USA i augusti nästa år. Där följer hon skolåret, september till maj (skolår i USA) med olika resolutioner varje månad för att öka lyckonivån hemma. Där finns rubriker som Prylar, Tid, Äktenskap, Inredning, Föräldraskap, Grannskap, Kropp, Nuet.


Den boken ser jag fram emot att läsa. Tråkigt bara att det ska vara så långa presstider så jag får vänta ända till nästa höst. Jag är ju sugen på att läsa uppföljaren direkt nu :))

Kommentarer
Postat av: Beatrice

"Projekt lycka" är beställd idag =). Det slank visst med 2 böcker till, "Matens pris" och "Wabi Sabi : tidlös visdom". En liten present till mig själv =)



Kan nu bara Bokus skynda sig med leveransen =)

2011-11-02 @ 16:40:35
Postat av: balansilivet

Åh, har den kommit ut på svenska nu? Då ska den beställas hit också, illa kvickt. Böcker är bra presenter ;)

2011-11-02 @ 17:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0