Ett lättare hem ;)

Jag har rensat enormt mycket bland mina böcker. Tidigare hade jag två stora bokhyllor fulla med böcker. Nu är det reducerat till en liten hylla. Trots det hittar jag fortfarande böcker som kan sorteras ut, och igår sorterades dessa ut


Prismas stora inredningsbok och Prismas stora trädgrdsbok. Och visst stämmer titeln, för de är stoooora. Och tunga. 4,5 kg tillsammans! Jag förstår inte varför de gör böcker så stora och tunga. Det är svårt att hålla dem när man ska läsa. Det är svårt att få plats med dem i hyllan. Är det meningen att de ska ligga på soffbordet och ta plats jämnt??

 

I veckan var dottern och jag på stan, och klippte oss. För en gångs skull var vi enormt nöjda båda två när vi var klara. Mysigt att sitta i stolarna brevid varandra och bli klippt. Bra pris också då de har två för en. Efter frisörbesöket hamnade vi i bokhandeln, vi gillar ju böcker båda två. Jag hamnade bland kokböckerna och reagerade på att böckerna var så stora och tunga även där. Varför? Jag vill ha böcker som är lättillgängliga, och dessa stora klumpar är inte det.

 

Så nu åker dessa två ut, och jag ser ett par till som ska rensas ut. Jag ska bara läsa dem först ;))


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag rensade oxå bland mina böcker och tidningar igår. Så nu ligger det en hög med tidningar som ska tittas genom om det ska sparas några inspirationsbilder.

Så skönt att rensa.

Ha en bra dag / Annica

2011-11-05 @ 10:46:26
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/
Postat av: Adela

Har också undrat precis som du varför en del böcker är så stora och tunga;) Älskar böcker med och får hålla mig i när jag går in i bokhandeln=)

Ang min klänning till salu så kan priser diskuteras;) Den var ganska dyr från början och är knappt använd så därav utgångspriset. 1000 kr inkl frakt är vad jag kan tänka mig att gå ner till. Maila gärna om ditt intresse kvartstår;)



Kram

Adela

2011-11-05 @ 16:21:13
URL: http://www.houseofadela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0