Dags för kattflytt

Nu ska vi ta två av kattungarna i transportburen och köra dem till sitt nya hem. Förra veckan satte jag ut en annons på Blocket för att hitta ett nytt hem till två av dem, helst tillsammans. Jag hade nog inte så höga tankar att det skulle funka, då jag annonserat på andra ställen utan att få ett enda svar.


På ett dygn hade 400 människor tittat på vår annons. Många hörde av sig. De flesta ville ha en av katterna, men några var intresserad av att ta hand om båda. Då var det dags att träffa de intresserade och en sållning påbörjades. Nu har vi hittat något som jag tror blir ett bra hem för dem, och nu är det snart dags för avfärd.


Deras flytt innebär både glädje och sorg. Glädje naturligtvis att de får flytta tillsammans till ett bra hem, men det kommer kännas tomt här utan de två busarna. Det är de två som far omkring och leker mest. Nu har de bott hos oss i tolv veckor, det som bara skulle bli ett par dagar, och de har blivit en naturlig del av vår familj. Men kvar hos oss är den ena kattungen och så kattmamman. Jag hoppas, hoppas att hon och min Maxie kan lära sig att komma överens så hon kan stanna. Om inte, kommer det kännas tungt att lämna henne från oss.


 

 











Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag hoppas att de små liven får det riktigt gott. De fick en tuff start men "adopterades" turligt nog av dig så de har säkert tryggheten med sig när de nu flyttar. Nu kan ni bara hålla tummarna för att kvarvarande katter skall acceptera varandra.



Jag bidrar med 2 hårt hållna tummar =)

2011-11-09 @ 19:16:59
Postat av: Moa

vilke sötisar!

2011-11-09 @ 19:40:36
URL: http://uzuri.blogg.se/
Postat av: E M M E L L Y

Sorgligt att säga hej då till sina små djur :(

2011-11-09 @ 20:56:14
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Usch, det skulle skära i hjärtat att säga hejdå till mina katter. Men dina två har ju dessutom tryggheten i varandra. Sådana är mina, som bröder fast de inte är släkt för 5 öre. Håller tummarna för acceptans. Ozzy och Lucifer knäpper tassarna.

2011-11-09 @ 23:42:30
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Tack till er alla! Det var riktigt tomt här igår kväll och en mycket tårfylld kväll. På bara tolv veckor har vi vant oss vid att ha sex katter, varav tre kattungar som far omkring överallt. Men vi har fyra kvar och på söndag ska vi hälsa på kattungarna i deras nya hem :)

2011-11-10 @ 07:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0