Attraktionslagen, symboler och Feng Shui

Attraktionslagen handlar om att det vi fokuserar på drar vi till oss, oavsett om det är saker vi vill ha i vårt liv eller om det är saker vi inte vill ha i vårt liv. Om vi är medvetna om detta kan vi använda attraktionslagen för att få mer av det vi vill ha i livet.


Jag vill hitta ett hus på landet, som jag har skrivit om tidigare, som ligger ganska nära en större stad och jag vet precis hur jag vill att det ska se ut, både invändigt och utvändigt, precis som jag vet hur närmiljön ska se ut. För att förstärka min önskan om ett hus använder jag attraktionslagen.


I Feng Shui är symboler viktigt. Allt vi har omkring oss påverkar oss, och alla motiv, prydnadssaker osv som vi omger oss med har olika symboliskt innebörd. Även där kan vi, när vi blir medvetna om detta, använda symboler för att dra till oss det vi vill ha.


 

Jag gillar trähus med spröjsade fönster och gärna en glasveranda, antingen ett rött hus med vita knutar eller ett helvitt hus. Så jag har samlat hus jag gillar (klippta från tidningar) och gjort ett collage, som jag sedan har gjort en tavla av.

 

Denna tavla har jag hängt i närheten av mitt skrivbord, dels för att jag ser det ofta och dels för att detta är hörnet för Rikedom i mitt hem. I övre högra hörnet av tavlan har jag även en liten bild på en häst, då jag vill att hästar (och djur i allmänhet) ska få ta en större plats i mitt liv. I Kungsbacka ska de bygga en hästby med 10-15 hus samlade kring ett gemensamt stall, ridhus och hagar. Där skulle jag kunna tänka mig att bo ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0