Trädgårdsdagar

Igår tog jag en bloggfri dag, då jag tillbringade dagen på Liseberg för att ta en titt på Trädgårdsdagarna. Vädret var helt fantastiskt och det fanns så mycket vackert att titta på.




Duktiga floriststudenter hade gjort möbler av blommor







På andra ställen hade man byggt upp små trädgårdar, inspirerade av Italien, Amerika, Kina och vår svenska skog. På många ställen fanns det även små trädgårdsanläggningar med årets tema: Älvor och troll. Och precis som alla andra år fanns det mängder med utställare, med mer eller mindre, vackra utställningstält. Många växter inhandlades och jag fick gå ut och ställa en del i bilen för det blev tungt att bära. Att gå sista dagen kan vara en bra idé. En del utställare ville inte ta med sig masor av växter hem och dumpade priserna rejält, eller vad sägs om pelargoner för 10 kr/st.



Jag köpte bla fem tomatplantor, som får tillbringa nätterna inomhus någon vecka till.


Jag köpte även en kruka med physalis. De ska visst odlas på samma sätt som tomater. Ska bli spännande att se vad det blir av dom




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0