Igenkänning?



Nemi är en serie som ganska ofta lyckas sätta huvudet på spiken när det gäller ett antal mänskliga företeelser. I denna seriestrip kommenterar hennes kompis att hon har det så stökigt. Nej, jag har bara jättemycket grejor kontrar Nemi med då. Du får kasta nåt, säger kompisen. Då får Nemi stora skälvan och säger Nej, nej, nej. Allt jag äger har ett stort affektionsvärde. Okej, men vad är det här för grejor, frågar kompisen och håller upp något oidentifierbart. Ingen aning, svarar då Nemi.


Känner du igen dig själv i detta? Håller du fast vid saker i tron att de har affektionsvärde för dig, utan att kanske egentligen veta vad det är för saker, eller vad de ska användas till. Jag känner igen lite av det när dottern och jag ska rensa ut bland hennes saker. Vi har en minneslåda där vissa saker ska få sparas, men ibland svämmar den över alla brädder. För ett tag sedan bestämde jag att det var dags att gå igenom lådan och se vilka saker som egentligen betydde tillräckligt mycket för att sparas på, och ganska mycket sorterades bort då.


Vilka saker har egentligen tillräckligt stort affektionsvärde för att försvara sin plats, och vilka kan du rensa bort??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0